De ce da si de ce nu



De ce m-o fi apucând pe mine scrisul numai seara, chiar nu ştiu. Atunci îmi vin idei şi dacă nu le scriu atunci, până a doua zi le uit. O fi una dintre legile lui Murphy sau ceva de genul, chiar nu îmi dau seama. Oricum nu despre asta vroiam să vă zic în postarea asta, ci despre faptul că am citit zilele trecute pe un blog despre mai multe motive „de ce să nu începi un blog de beauty”.

Părerea mea e că ar trebui chiar să existe mai multe bloguri de „beauty”, dar bloguri cu păreri sincere despre produse, nu bloguri cu posturi plătite sau sponsorizate cu produse despre care eşti obligat să scrii de bine că altfel nu mai primeşti altele. Da, înţeleg că e posibil ca ceea ce nu îmi place mie să placă altcuiva şi invers, dar hai să luăm un caz simplu şi concret: vopseaua de păr Garnier Olia. Eu am cumpărat-o din banii mei şi am scris ceea ce am constatat despre ea: nu îmi place, nu face ce promite şi nu aş cumpăra-o din nou. Dacă căutaţi pe google o să găsiţi foarte multe posturi despre această vopsea. Posturi de genul: nu face ce promite, îi lipseşte aplicatorul, balsamul usucă părul, dar este cea mai bună vopsea şi trebuie cumpărată. Uite acesta este unul dintre motivele pentru care aş încuraja pe toată lumea să îşi facă un blog de „beauty” unde să scrie adevărul.

Bine, că acum trebuie să fiu sinceră şi să vă spun şi eu că dacă începeţi un blog de genul acesta cu gândul că o să primiţi produse gratis pentru testare, vă aşteaptă o dezamăgire cruntă. Firmele care trimit produse lucrează cu câteva bloggeriţe cu trafic cărora le trimit produse şi care trebuie să scrie de bine. Bineînţeles că se merge pe ideea „ai primit gratis trebuie scris de bine” în cele mai multe cazuri, iar părerile sincere nu prea sunt acceptate, firmele nu vor mai trimite alte produse dacă postarea nu iese pe placul lor. Aşa că dacă începeţi un astfel de blog este bine să vă permiteţi să vă cumpăraţi voi produsele. Astfel, aveţi libertatea de exprimare, ca să zic aşa.

Dacă aveţi ca ţintă să vă câştigaţi existenţa din blog, ei bine veţi avea altă dezamăgire. Să fim serioşi, până la urmă cei ca Arhi, Zoso sau alţi „A-listeri” sunt persoane care au lucrat în agenţii înainte, au contacte, ştiu foarte bine cu se mănâncă un blog, spre deosebire de cei ca mine, care abia reuşesc să configureze cât de cât un blog pe blogger unde totul vine mur în gură. Aşa că dacă nu aveţi cunoştinţele, tehnice şi de oameni, necesare, mai bine nu aveţi aşteptări prea mari.

Altă problemă ar fi evenimentele. Dacă credeţi că veţi fi invitate undeva vreodată, ei bine e posibil să fiţi doar după ce ajungeţi să aveţi un trafic constant de cel puţin patru cifre în fiecare zi. Şi numai dacă sunteţi din Bucureşti unde se învârte totul. Nu o să fie invitată niciodată la un eveniment o persoană cu un blog cu un trafic sub patru cifre şi pentru care trebui plătit drumul şi cazare. Nu că dacă v-aţi putea plăti drumul şi cazarea veţi fi invitate undeva. Aşa că mai bine vă gândiţi cu moderaţie la capitolul ăsta. Eu una nu aş fi crezut că nu o să prind un loc la „work-shopul” Oriflame, mai ales că am văzut articole scrise în aceeaşi manieră ca şi mine care au prins un loc, dar bine eu nici nu mă pot entuziasma la un email trimis de Oriflame în care există un link către nişte poze, deja prelucrate, şi să scriu pe blog că vai uite mi-au trimis noua ofertă cu pozele deja prelucrate, vai ce minunat, cu toate că am primit un email gol fără niciun fel de informaţii. Da, au fost drăguţi cu produsele de testat, şi pentru asta i-am lăudat şi mi-am scris părerea sinceră despre produse, dar la capitolul comunicare pe email... un email gol cu un link exprimă tot.

Iar, în cazul în care vi se spune că nu puteţi să nu fiţi la curent cu toate noutăţile şi nu puteţi scrie despre produsele de acum 2 ani, ei bine aflaţi că puteţi. Firmele nu vând produsele numai azi, ci le vând şi mâine şi poimâine şi de aceea e bine să existe păreri şi păreri. Deci puteţi scrie liniştite despre orice produs chiar şi de acum o mie de ani, pentru că cineva tot va fi interesat. Dacă eşti la curent cu toate alea şi scrii ca s-a lansat produsul X şi cam atât nu înseamnă că aduci un plus de valoare. Da, cei care te citesc vor şti că s-a lansat produsul ăla, dar peste o luna va fi cineva care va căuta o părere sinceră despre el şi tare îmi doresc să o şi găsească.

Şi nu, un aparat foto bun, o amică frumoasă ca model, ultimele noutăţi sau evenimentele nu fac diferenţa. Diferenţa o fac oamenii care citesc şi încrederea acestora. Nişa asta este supra-saturată, aici e drept. Dar, câte sunt acele bloguri care vor rezista? Deja am în listă bloguri pe care nu s-a mai scris de mult timp. Între timp au apărut altele, pe care nu le mai urmăresc pentru că nu mai vreau şi pentru că nu mai pot. Mi-am selectat câteva şi cam atât. De ce? Pentru că toate spun acelaşi lucru în acelaşi mod. Aş vrea să văd un blog de beauty în care să am încredere că ceea ce se spune acolo chiar aşa e.

Şi nu consider că blogul meu este unul de beauty, ci este blogul cu păreri răzleţe la ceas de meditaţie, care se pare că e seara, în care îmi place să spun ce cred eu despre unele produsele pe care le folosesc. Nu am aere de mare blogger, nu susţin că sunt la curent cu noutăţile, sunt dezamăgită de performanţele mele în materie de advertoriale şi probabil că de aceea nu voi mai scrie tipul ăsta de articole prea dea şi nu voi da curs unor propuneri de genul „articole de 3 pagini pentru 10 lei” care vor apărea în altă parte, pentru că nu mă ocup cu aşa ceva şi nu am timp şi chef.

Labels: