Cum platesc cu Paypal

Pentru că am văzut că foarte multe fete se întrebă cum pot face cumpărături de pe ebay utilizând paypal, m-am gândit să scriu un mic ghid despre ce este paypal şi cum se poate plăti cu paypal. 

În primul rând paypal este un serviciu prin care se pot primi bani şi trimite bani în orice monedă. Se intră pe pagina paypal.com şi se creează un cont utilizând o adresă de email valabilă. Ţinând cont că este un serviciu de plăţi, este bine să setaţi o parolă cât mai puternică utilizând litere mici şi mari, cifre şi simboluri. 

De asemenea, este foarte important ca în contul de paypal nou creat să setaţi adresa poştală corectă. Acolo vor fi trimise coletele pe care le comandaţi şi dacă nu este corectă adresa poştală, vă treziţi că nu le primiţi. Bineînţeles, ţinând cont că în marea majoritatea a cazurilor vorbim de transport prin poşta română, vă puteţi trezi fără colete oricum, dar ca să fiţi sigure introduceţi adresa corectă + codul poştal corect şi numărul de telefon real. 

Ca să puteţi utiliza serviciul de plăţi paypal trebuie să aveţi un card ataşat contului de paypal. Cardul trebuie să fie Visa Electron. Eu am card bancar la Raiffeisen Bank şi nu am avut niciodată probleme - transferul din paypal în contul bancar se face în maxim 3-4 zile, uneori chiar şi în 2 zile lucrătoare, iar transferul de bani din contul bancar către paypal se face instant. În momentul în care aţi introdus numărul de card în paypal, acesta trebuie să verifice cardul dvs., şi astfel va retrage suma de 1 euro (parcă) de pe cardul dvs. După efectuarea acestei operaţiuni, pe extrasul de card bancar va apărea un cod unic ce trebuie introdus în paypal. Astfel cardul este validat şi îl puteţi utiliza. Această operaţiune se face o sigură dată. Chiar dacă cardul expiră, trebuie doar să actualizaţi informaţiile despre data expirării şi atât. 

Mie îmi place să fac plăţi cu paypal deoarece există siguranţă. Dacă în 45 de zile de la efectuarea unei plăţi către un comerciant nu primiţi coletul, puteţi să faceţi o reclamaţie la paypal şi aveţi şanse foarte mari să vă recuperaţi banii. De asemenea, orice tranzacţie efectuată poate fi inversată - de ex.: dacă aţi făcut o plată greşită vă puteţi recupera banii în termen de 30 de zile. La o plată cu un card bancar, trebuie să introduceţi pe lângă numărul de card şi codul CVV din trei cifre de spatele cardului şi astfel daţi posibilitatea oricui să vă fure datele şi să utilizeze cardul.

Logic că există şi comisioane şi că poate rata de schimb valutar nu este tot timpul avantajoasă, dar spre deosebire de plata cu cardul, unde banii se pot recupera doar dacă vrea cel care a primit plata, în paypal lucrurile sunt mult mai simple. 
Important de notat este faptul că pentru plăţile la comercianţi, de ex.: ebay, paypal nu percepe comision de la cumpărător, comisionul fiind suportat de vânzător. În consecinţă există doar taxele bancare de transfer de bani din contul de card către paypal. 

Deoarece eu primesc uneori bani în paypal, am utilizat destul de rar banii de pe card pentru plată prin paypal. De obicei plătesc cu banii care sunt deja în cont. Dar, au fost şi câteva situaţii în care banii din contul de paypal nu au ajuns pentru ceea ce doream să plătesc şi a trebuit să iau bani şi de pe card. Paypal face lucrul acesta în mod automat. 
De ex.: dacă aveţi de făcut o plată de 100 de USD şi în contul de paypal aveţi 50 de USD, în momentul plăţii, paypal va afişa - plată din contul paypal 50 USD şi plată din contul bancar 50 USD sau echivalentul acestora în moneda în care aveţi contul. Eu am cont în lei şi deci paypal îmi transformă automat leii în moneda în care fac plata. 

În general merg pe principiul, pentru mai multă siguranţă, că este bine să separăm lucrurile. Astfel este bine să aveţi pe cardul ataşat paypal sau pe cel cu care faceţi plăţi online, suma necesară doar pentru acea achiziţie. Dacă se întâmplă ceva, nu vă dispare decât suma aceea. 

Sper că am fost destul de clară şi că această postare vă ajută. 
Dacă aveţi întrebări sau nelămuriri, vă aştept la secţiunea comentarii sau pe adresa de email parerirazlete@gmail.com şi pormit să vă răspund în măsura în care mă pricep şi eu.



Labels: